Δραστηριότητες

ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 2015

  • Εκτύπωση

ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Αναγνωρίζοντας την «παρεμβατική δυναμική» του Σχολικού Αθλητισμού, της Άθλησης και της Δια Βίου Άσκησης στην ισόρροπη ψυχοκινητική ανάπτυξη του μαθητικού πληθυσμού της χώρας, το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθιέρωσε ως Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους. Για φέτος, η Ημέρα αυτή  ορίστηκε να είναι η 5η Οκτωβρίου.
Η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού συνδέεται με κεντρικό «θεματικό άξονα» ευρύτερου μαθησιακού/συμπεριφορικού πεδίου που υλοποιείται βιωματικά μέσα από τον σχολικό αθλητισμό καθ? όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Την ημέρα αυτή γίνεται επίσης η «εθιμική» έναρξη των Σχολικών Αγώνων (Αγώνες «Αθλοπαιδείας» και Πανελλήνια Πρωταθλήματα Λυκείων Ελλάδας & Κύπρου).
Καθώς το 2016 είναι έτος διεξαγωγής Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων, ο θεματικός άξονας του σχολικού έτους 2015-2016 είναι «Σχολικός Αθλητισμός-Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα».
Στην  σχολική μας  μονάδα διοργανώθηκαν αθλητικές και άλλες -επικουρικές ως προς το θεματικό άξονα-εκδηλώσεις.
Βασική επιδίωξη ήταν οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετέχουν να αποκομίζουν από την  διοργάνωση τα ιδιαίτερα στοιχεία της ευρύτερης Παιδείας, που ο Αθλητισμός προσφέρει μέσω της συμμετοχής, της προσπάθειας, του συναγωνισμού και της προσωπικής υπέρβασης.

pat1

plat3

Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν σε τελετής αφής της ολυμπιακής δάδας που έγινε σε συνεργασία με μαθητές και μαθήτριες του 2ου δημοτικού σχολείου στην πλατεία της πόλης μας. Στη συνέχεια μαθητές της ΣΤ τάξης με συνοδεία γονέων πήραν μέρος σε λαμπαδηδρομία σε σηματοδοτημένη   διαδρομή η οποία κατέληξε στην αυλή του σχολείου όπου και έγινε το άναμμα του βωμού που έκαιγε όσο διαρκούσαν οι αθλητικές δράσεις των μαθητών.
Η Α και Β τάξη πήραν μέρος σε σκυταλοδρομία των αρχών του Ολυμπισμού σε μια προσπάθεια μιας πρώτης επαφής με τις λέξεις και το νόημα που αυτές μεταφέρουν.

a2

a1

Η Γ τάξη με το παιχνίδι «Στη μαγική χώρα του Πίτερ Πάν» προσέγγισε και κατανόησε την  αξία της συνεργασίας, φιλίας και της συντροφικότητας ανεξάρτητα από κινητικές, αισθητηριακές η άλλες αναπηρίες.

b2

b1

 


Η Δ τάξη παρουσίασε μια παραλλαγή του παραολυμπιακού αγωνίσματος «Μπότσια».

d1

d2
Η ΣΤ τάξη παρουσίασε το παιχνίδι εμπιστοσύνης «Ενώνουμε τα χέρια» Οι μαθητές μέσω του παιχνιδιού ήρθαν σε επαφή με τις αρχές του Ολυμπισμού και αναλογίστηκαν ποιες από αυτές χρησιμοποίησαν ώστε να βοηθηθούν για να βγουν από την δύσκολη θέση που βρέθηκαν.

st1

st2

st3
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την  Ε τάξη η οποία οργάνωσε την συνέντευξη του κορυφαίου αθλητή Σιδέρη Ματσκίδη ο οποίος συμμετέχει σε αγώνες ατόμων με αναπηρία, με διεθνείς διακρίσεις και παγκόσμια ρεκόρ. Στόχος ήταν η κατανόηση του τι σημαίνει αναγνωρισμένος αθλητής με αναπηρία Οι ερωτήσεις ήταν δύο κατηγοριών. Η μία αφορούσε την προσωπική του ζωή και η άλλη εστίασε στην προετοιμασία του για μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις, τη σχέση του με τους προπονητές, την τεχνική υποστήριξη, την ανατροφοδότηση από την οικογένεια του αλλά και από το επιστημονικό προσωπικό.

mats1

mats2