Δραστηριότητες

Παγκόσμια ημέρα ατόμων με ειδικές δεξιότητες

  • Εκτύπωση

ΜΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Η 3η Δεκεμβρίου καθιερώθηκε το 1992 με πρωτοβουλία του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, με σκοπό την προώθηση δράσεων που θα επισημάνουν αφ? ενός τις ανάγκες και τα δικαιώματα των ΑμεΑ, και θα ευαισθητοποιήσουν αφ? ετέρου το σύνολο της κοινωνίας σε θέματα σεβασμού και αποδοχής της διαφορετικότητας.
Στο πλαίσιο λοιπόν αυτής της ημέρας  πραγματοποιήθηκαν με την ενεργό συμμετοχή των μαθητών/τριών στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας  δράσεις αθλοπαιδιών με  θέμα τα Παραολυμπιακά Αθλήματα.
Συγκεκριμένα:

anap1

anap2
? οι μαθητές της Δ΄ τάξης χωρίστηκαν σε ομάδες 3 ατόμων και ανά δυο ομάδες έπαιξαν το παιχνίδι Goalball (Γκόλμπολ) το οποίο είναι ένα ομαδικό παιχνίδι σχεδιασμένο για αθλητές με τύφλωση ή σοβαρά προβλήματα όρασης . Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο παιχνίδι αποτελεί ένα από τα βασικότερα παραολυμπιακά αθλήματα. Συμμετέχοντας, λοιπόν, στη συγκεκριμένη άσκηση, οι μαθητές προσπάθησαν να παίξουν Goalball, έχοντας δεμένα τα μάτια τους καθ? όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού. Η μπάλα που χρησιμοποιήθηκε είχε κουδουνάκια, προκειμένου οι μαθητές να αντιλαμβάνονται την κίνησή της, ακριβώς όπως συμβαίνει και στην πραγματική εκτέλεση του αθλήματος.
? οι μαθητές της Ε΄ τάξης έπαιξαν μπάσκετ χρησιμοποιώντας μόνο το ένα χέρι τους, με στόχο να βιώσουν  την   υπέρμετρη προσπάθεια των ατόμων με κινητικές δυσκολίες. Επίσης στο ίδιο πνεύμα εκτέλεσαν σουτ από καθιστή θέση. 
? οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης χωρισμένοι σε ζευγάρια ?  ο ένας από τους δυο υποδύθηκε τον τυφλό κι ο δεύτερος τον οδηγό του ?   πραγματοποίησαν μια άσκηση προσομοίωσης αγώνα δρόμου για άτομα με σοβαρό πρόβλημα όρασης, ακολουθώντας τις συγκεκριμένες οδηγίες του μαθητή-οδηγού. Στη συνέχεια εκτέλεσαν ρίψη από καθιστή θέση με medicine ball χρησιμοποιώντας μόνο το πάνω μέρος του σώματός τους.
Μπορεί να μην είναι κατάλληλη ηλικία για να κατανοήσουν πλήρως τα παιδιά το νόημα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα αυτά είναι όμως η κατάλληλη ηλικία για να δοθούν τα ερεθίσματα, να έρθουν τα παιδιά   σε επαφή με εικόνες και πληροφορίες που θα τα βοηθήσουν να μην φοβούνται τα άτομα αυτά και να καταλάβουν κάπως καλύτερα τον τρόπο ζωής τους. Τέλος να συνειδητοποιήσουν ότι έχουν τα ίδια δικαιώματα αλλά και δεξιότητες που απλά τις χρησιμοποιούν με διαφορετικό τρόπο.