Άρθρα μαθητών

Επίσκεψη στο Θωρυκτό Αβέρωφ

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΘΩΡΥΚΤΟ ΠΛΟΙΟ
ΑΒΕΡΩΦ

Το ιστορικό θωρηκτό πλοίο Αβέρωφ ήρθε στην πόλη της Θεσσαλονίκης κι έτσι έχουμε την ευκαιρία όλοι να το επισκεφτούμε. Ο Διευθυντής του σχολείου μαζί με το δάσκαλό μας φρόντισαν και προγραμμάτισαν την επίσκεψη των τριών μεγαλύτερων τάξεων στο πλοίο.
Έτσι στις 9/11/17 ξεκινήσαμε για τη Θεσσαλονίκη, φτάσαμε αρκετά νωρίς, γι΄ αυτό κάναμε μια βόλτα στην παραλία της πόλης, στο Λευκό Πύργο, πριν επισκεφτούμε το μουσείο του Μακεδονικού Αγώνα, το οποίο ήταν εκπληκτικό.
Μετά την ξενάγηση μας εκεί πήγαμε στο Αβέρωφ. Το πλοίο ήταν πραγματικά μοναδικό, τεράστιο και επιβλητικό. Είδαμε τα μεγάλα του κανόνια και τα βλήματα, τους χώρους όπου συγκεντρώνονταν όλοι οι αξιωματικοί και έπαιρναν τις αποφάσεις τους, τους χώρους που κοιμόταν οι ναύτες, τα μαγειρεία, το εκκλησάκι του καραβιού, τους φούρνους, το δωμάτιο του καπετάνιου αλλά και τους άλλους χώρους. Μας έδειξαν διάφορα πράγματα που χρησιμοποιούσαν για τη συντήρηση του πλοίου, αλλά και διάφορα κειμήλιά του.
Τη μεγαλύτερη εντύπωση εκτός όλων των άλλων μου έκανε το αποτύπωμα του Αγίου Γεωργίου πάνω σ' ένα σιδερένιο κουβά για το οποίο μας είπαν πως ήταν ένα θαύμα.
Η επίσκεψη στο Θωρηκτό Πλοίο Αβέρωφ θα μου μείνει αξέχαστη γιατί μου δόθηκε η ευκαιρία να δω από κοντά αυτό το πλοίο με την τόσο μεγάλη ιστορία για την πατρίδα μας.

Ο μαθητής της ΣΤ? τάξης
Γεωργιάδης Αντωνίου Κωνσταντίνος

Επίσκεψη στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα 2017

Ημερομηνια:13/11/2017.

ΘΕΜΑ «Επίσκεψη στο μουσείο του Μακεδονικού Αγώνα»

Στις 9/11/2017 πήγαμε οι τρεις τελευταίες τάξεις του σχολείου μου, εκπαιδευτική εκδρομή στο μουσείο Μακεδονικού Αγώνα και στο Θωρηκτό Αβέρωφ που βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη.
     Όταν ξεκινήσαμε από το σχολείο με το λεωφορείο είχε ομίχλη. Στη συνέχεια όμως η ομίχλη διαλύθηκε. Επιτέλους φτάσαμε στη Θεσσαλονίκη.
Ακολουθήσαμε περπατώντας τον δάσκαλο μας.  Μετά από λίγο είδαμε μπροστά μας το μουσείο. Εξωτερικά είναι ένα παλιό μεγάλο αλλά εντυπωσιακό κτίριο. Δίπλα του βρίσκεται ένα μικρό όμορφο σχολείο και μια εκκλησία.
     Μπαίνοντας στον εσωτερικό χώρο είδαμε διάφορα αναμνηστικά και ένα μικρό βιβλίο εντυπώσεων. Στη συνέχεια κατεβήκαμε έναν όροφο κάτω όπου εκεί η ξεναγός μας μίλησε για τον Μακεδονικό Αγώνα. Κατά μήκος του τοίχου υπάρχουν κάποιες γυάλινες βιτρίνες που δείχνανε κάποιες χαρακτηριστικές στιγμές του Μακεδονικού Αγώνα.
     Για παράδειγμα είδαμε Έλληνες στρατιώτες να πολεμούν σ΄ έναν βάλτο. Αυτό ήταν πολύ επικίνδυνο διότι κινδύνευαν από ελονοσία και άλλες αρρώστιες. Σε μια άλλη βιτρίνα είδαμε μια τάξη και την δασκάλα της να κρύβει έναν Έλληνα στρατιώτη στην καταπακτή. Εκείνη την ώρα οι Οθωμανοί μπαίναν στην αίθουσα για να βρουν τον Έλληνα στρατιώτη. Αν τον έβρισκαν θα τους σκότωναν όλους.
     Αργότερα ανεβήκαμε έναν όροφο πιάνω και μας μίλησαν για τον Παύλο Μελλά. Μας είπαν πως καταγόταν από πλούσια και ξακουστή οικογένεια και αποφάσισε να πολεμήσει για να ελευθερώσει την Μακεδονία. Μα στην προσπάθεια του αυτή πέθανε. Αυτό όμως είχε ως αποτέλεσμα να εμψυχώσει τους Έλληνες πολύ.
Μάθαμε ακόμα για την ιστορία του κτιρίου που ήταν το Ελληνικό προξενείο στη Θεσσαλονίκη στα χρόνια της Τουρκοκρατίας και για τον πρόξενο Κορομηλά.
     Η επίσκεψη μου στο μουσείο ήταν διαφορετική από τις άλλες γιατί έμαθα γενικά για τον Μακεδονικό Αγώνα.
Θα ήθελα να ξαναπάω εκεί με την οικογένεια μου.

Νένα Τελιογλανίδου

Επίσκεψη στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα

Ημερομηνια:13/11/2017.

ΘΕΜΑ «Επίσκεψη στο μουσείο του Μακεδονικού Αγώνα»

Θα ήθελα να ξαναπάω εκεί με την οικογένεια μου.

Νένα Τελιογλανίδου

Υιοθεσία των παιδιών της Α' τάξης

ΥΙΟΘΕΣΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ Α? ΤΑΞΗΣ

ioth1

ioth3
Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2017-18, οι μαθητές και ο δάσκαλος  της Στ΄ τάξης αποφασίσαμε να προβούμε σε μια συμβολική πράξη «υιοθεσίας» των παιδιών που ήρθαν για πρώτη φορά στο Δημοτικό Σχολείο, «τα πρωτάκια».

Διαβάστε περισσότερα: Υιοθεσία των παιδιών της Α' τάξης

Ο ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ... ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΕΔΩ

Το σχολείο πάει θέατρο

Την Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016 όλες οι τάξεις του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αιγινίου επισκεφτήκαμε το Ράδιο Σίτυ στη Θεσσαλονίκη, για να παρακολουθήσουμε την θεατρική παράσταση «Ο ευτυχισμένος πρίγκιπας? θα μείνει εδώ». Εκεί μας υποδέχτηκε χαμογελαστή και μας ενημέρωσε για το έργο η κα. Ιφιγένεια Μανώλα, που κατάγεται από το Αιγίνιο και είναι η παραγωγός της παράστασης. Πρόκειται για μια θεατρική διασκευή του μοναδικού παραμυθιού που έγραψε ο διάσημος συγγραφέας Όσκαρ Ουάιλντ με τίτλο «Ο ευτυχισμένος πρίγκιπας»

prigk1

prigk2

Η ιστορία

Ο ευτυχισμένος πρίγκιπας ήταν πλέον ένα άγαλμα στο κέντρο μιας μικρής πολιτείας. Όλοι το θαυμάζαν στο πέρασμά τους, όμως αυτό το άγαλμα ζωντάνεψε, μετά από την επίσκεψη ενός μικρού χελιδονιού, δείχνοντας την ευαισθησία της χρυσής καρδιάς του. Οι ήρωες και τα γεγονότα στροβιλίζονται ανάμεσα στον μύθο και τις πραγματικές ανάγκες της ζωής, για να καταλήξουν σ? ένα φινάλε διαφορετικό, απρόσμενο, στολισμένο με τις πινελιές της αισιοδοξίας, που τόσο μας χρειάζεται στις μέρες μας.

Όλοι μας παρακολουθήσαμε την παράσταση με μεγάλο ενδιαφέρον και θα τη συστήναμε να την παρακολουθήσουν και άλλα παιδιά. Στο δρόμο έξω από τη Θεσσαλονίκη συναντήσαμε από κοντά και τα μπλόκα των αγωνιζόμενων αγροτών των Μαλγάρων, αλλά και της γύρω περιοχής, που επέτρεψαν τη διέλευσή μας μιας και είμαστε σχολείο.

Ο μαθητής της ΣΤ τάξης

Βασιλειάδης Ανέστης

Μαζεύω καπάκια... βοηθώ τον συνάνθρωπο μου

Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2015

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς, όλες οι τάξεις δέχτηκαν να μαζέψουν καπάκια για να βοηθήσουν τα ανάπηρα παιδιά. Στης 25 Νοεμβρίου ήρθε ο ελληνικός ερυθρός σταυρός για να πάρει τα χιλιάδες καπάκια που είχαμε μαζέψει  όλο το σχολείο.

Η Τρίτη και η Δευτέρα τάξη έπαιξαν  το παιχνίδι  «σκυταλοδρομία καπακιών», οι άλλες τάξης δεν έπαιξαν τίποτα. Έτσι βοηθήσαμε έναν δεκαεννιάχρονο  Κατερινιώτη, τον Καλογεράκο Γιώργο, μαθητή του ειδικού σχολείου Κατερίνης.

Μπορούμε να μαζεύουμε τα πλαστικά καπάκια, από όλες τις συσκευασίες( από νερό, παιδικές κρέμες, καφέ, χυμούς, λάδι, απορρυπαντικά).

Τα καπάκια πρέπει να είναι καθαρά.