Δραστηριότητες

ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗ

Προληπτική Οδοντιατρική

Στα πλαίσια του Προγράμματος Προληπτικής Οδοντιατρικής στους μαθητές της Α΄ και Β΄ Δημοτικού που διοργανώνεται από την 3η ΥΠΕ Μακεδονίας, επισκέφθηκε σήμερα Τετάρτη 18/04/2018 το Σχολείο μας η Επισκέπτρια Υγείας Ντονούδη Μαρία και η οδοντίατρος του ΠΕΔΥ - Κ.Υ. Λιτοχώρου Δεληγιάννη Χαρίκλεια, η οποία:
 
? Ενημέρωσε τα παιδιά σχετικά με την Οδοντιατρική Πρόληψη.
? Πραγματοποίησε επισκόπηση των δοντιών τους.
? Τέλος ενημέρωσε εγγράφως τους γονείς για την κατάσταση των δοντιών των παιδιών τους.

 

 

Εκκλησιασμός για το Πάσχα 2018

Εκκλησιασμός του Σχολείου.

agios
Την Παρασκευή 30/3/2018 πραγματοποιήθηκε εκκλησιασμός των μαθητών του σχολείου μας στον Ιερό Ναό του Αγίου Ανδρέα.

25η Μαρτίου 2018

Εορταστικές εκδηλώσεις και την 25η Μαρτίου 

Την Παρασκευή 23 Μαρτίου 2018, στον χώρο εκδηλώσεων του Σχολείου μας πραγματοποιήθηκε η εορταστική εκδήλωση για την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου. Στα πλαίσια της εκδήλωσης οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης παρουσίασαν το χρονικό της επανάστασης με αφηγηματικό λόγο, και με θεατρικά δρώμενα τον αγώνα των Ελλήνων εναντίον των Τούρκων. Στο τέλος απόσπασαν  τα θερμά χειροκροτήματα των μαθητών/τριών του σχολείου, των εκπαιδευτικών αλλά και των γονέων που παρευρέθηκαν στην εκδήλωση. 

mart1-18

mart2-18

mart3-18

mart4-18

Την Κυριακή 25 Μαρτίου η σημαιοφόρος και  οι παραστάτες, συμμετείχαν στην επίσημη έπαρση της σημαίας, στη δοξολογία στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου  και στην κατάθεση στεφάνων στο Δημαρχείο του Δήμου Πύδνας - Κολινδρού. Η μαθητική παρέλαση και οι χοροί δεν πραγματοποιήθηκαν λόγω κακοκαιρίας.

mart1

mart2

 

Ενδοσχολική βία 2018

gandy

?Να θυμάσαι, θύμα είναι κι εκείνος που κάνει τον νταή?.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο Σουηδός καθηγητής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μπέργκεν, Dan Olweus, σε μία ημερίδα με θέμα την σχολική βία και τον σχολικό εκφοβισμό, ανακοινώθηκε ότι η Ελλάδα κατέχει την 4η θέση ανάμεσα σε 41 χώρες παγκοσμίως σε φαινόμενα ενδοσχολικής βίας.
Τι εννοούμε όμως όταν λέμε  «ενδοσχολική βία», «εκφοβισμός» και Θυματοποίηση»;
Χρησιμοποιούμε τους όρους «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) και «θυματοποίηση», για να περιγράψουμε την εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.
Πώς θα μπορέσουμε όμως όλα αυτά να τα παρουσιάσουμε στα παιδιά του δημοτικού χρησιμοποιώντας τεχνικές τέτοιες, ώστε να έχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα;
Αυτό προσπάθησαν να κάνουν, να βρουν δηλαδή τις κατάλληλες μεθόδους, οι εκπαιδευτικοί που ανέλαβαν να ασχοληθούν με το συγκεκριμένο θέμα και το παρουσίασαν σε όλα τα παιδιά του σχολείου μας, σε μια εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 16-3-2018 με την συμμετοχή των παιδιών της πέμπτης τάξης.

via1
Η μέθοδος που χρησιμοποίησαν; Ποια άλλη καταλληλότερη από την δραματοποίηση;
Πρωταγωνιστές; Φυσικά τα ίδια τα παιδιά
Σενάριο; Δύο ιστορίες για την βία στα σχολεία από το διακρατικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα πρόληψης του εκφοβισμού και της ενδοσχολικής βίας «ΔΑΦΝΗ» και την εταιρεία ψυχοκοινωνικής υγείας του παιδιού και του εφήβου.

via2


«ΤΑ ΜΠΑΛΟΝΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ»
? Θα μπορούσαν να είναι οι ανησυχίες, οι απορίες, τα ερωτηματικά όλων των παιδιών που ψάχνουν να ανακαλύψουν, που πειραματίζονται, που εύχονται, που δοκιμάζουν και που στο τέλος απογοητεύονται, πληγώνονται και αναθεωρούν ? αρκεί να μπορούν να αναθεωρήσουν, όπως εδώ, στην ιστορία μας που τα παιδιά δεν δίστασαν να ζητήσουν βοήθεια και να διορθώσουν μια λάθος σκέψη τους, μια λάθος απόφαση??

via3

«Η ΜΟΝΑ ΣΕ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
? είναι η κάθε Μόνα, Μαρία, Ντενίς, Σταύρος, Αλή, Γιόχαν σε κάθε σχολείο, γειτονιά, χωριό, πόλη, που διαφέρει- αν και είναι ίσος, που «προκαλεί»- αν και δεν το επιδιώκει, που βιώνει την απομόνωση- αν και δεν είναι επιλογή του ? είναι όμως επιλογή των άλλων, των δυνατών, αυτών που πολλές φορές ?από άγνοια, από κακία, από υπεροψία, ή  ίσως και από φόβο- αποφασίζουν για τους λιγότερο «δυνατούς» και που στο τέλος, τις περισσότερες φορές, αποδεικνύονται οι ίδιοι μικροί και αδύναμοι?.
Πολλά και βαθιά τα νοήματα των δύο ιστοριών, δοσμένα όμως με απλότητα και αμεσότητα, ώστε να γίνουν κατανοητά από τα παιδιά του δημοτικού. Οι πρωταγωνιστές ?τα παιδιά της πέμπτης τάξης- έδωσαν πραγματικά τον καλύτερό τους εαυτό, προσπαθώντας να αποδώσουν ?πάντα με την καθοδήγηση του δασκάλου τους- καταστάσεις και συναισθήματα, που λίγο ? πολύ έχουμε δει ή έχουμε βιώσει οι περισσότεροι σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό στο σχολικό ή και το εξωσχολικό μας περιβάλλον.
Το αν κατάφεραν να διεισδύσουν στο νου και στην σκέψη, στην ψυχή και τα συναισθήματα των πιθανών θυμάτων ή θυτών μιας κοινωνίας που περισσότερα ζητάει και λιγότερα προσφέρει, θα φανεί στο πέρασμα του χρόνου.

via4

Το σχολείο πάει θέτρο 2018

Το σχολείο πάει θέατρο?.

athli2
Στα πλαίσια της θεατρικής Αγωγής, την Πέμπτη 15/3/2018, πήγαμε στη Κατερίνη για να παρακολουθήσουμε τη θεατρική παράσταση «Ο Ηρακλής και οι άθλοι της ζωής μας» του Φώτη Σαφούρη στην Εκάβη. Ήταν μια παράσταση πλούσια σε δράση, που εκτυλίσσεται μέσα στη μαγεία του Μαύρου Θεάτρου, με μια πληθώρα εντυπωσιακών οπτικών και ακουστικών εφέ που κρατάνε αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών σε όλη τη διάρκεια της, πέρα από τον εκπαιδευτικό της χαρακτήρα.

mauro

Το έργο έχει στόχο να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά να γνωρίσουν τον εαυτό τους, να έρθουν σε επαφή με τα συναισθήματά τους και να μάθουν να τα διαχειρίζονται. Ο διαδραστικός χαρακτήρας του έργου τα βοηθά να ταυτιστούν με τον ήρωα, που μάχεται να νικήσει ότι κακό υπάρχει μέσα και γύρω του. Επίσης τα πρόσωπα και οι άθλοι του έργου είχαν το δικό τους συμβολισμό.

athli3

Επίσκεψη της Δ' τάξης στο Ίδρυμα Πασχάλη & Ιωάννας Τερζή

Η  Δ΄  τάξη στο Ίδρυμα Πασχάλη και Ιωάννας Τερζή
Οι μαθητές της Δ΄ τάξης την Πέμπτη 6-3-2018 επισκέφθηκαν το Μουσείο του Πασχάλη και Ιωάννας Τερζή. Εκεί είδαν εφημερίδες του περασμένου αιώνα, ιστορικά βιβλία, σπάνιες συλλογές από γραμματόσημα, αρχαία νομίσματα πλούσιο υλικό που καταγράφει την σύγχρονη ιστορία του Αιγινίου, διάφορα αντικείμενα τα οποία δείχνουν την εξέλιξη της τεχνολογίας, αλλά και την ζωή των κατοίκων του Αιγινίου, τα ήθη, τα έθιμα και τις παραδόσεις τους. Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με μια συνέντευξη που πήραν οι μαθητές από τον ιδρυτή του Μουσείου κ. Αναστάσιο Τερζή τον οποίο και ευχαριστούμε καθώς για μια ακόμη φορά ήταν ένας καλός και φιλόξενος οικοδεσπότης.

ter2

ter3

ter4

ter1

Πρόσθετες πληροφορίες