Δραστηριότητες

Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΣΤ' ΤΑΞΗΣ 2014 ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΣΤ' ΤΑΞΗΣ 2014 ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ 

Ήταν Παρασκευή 2 Μαΐου 2014, μια ημέρα που δεν θα ξεχαστεί ποτέ από την ΣΤ' τάξη! Θα πηγαίναμε εκδρομή στην Αθήνα. Το πρωινό αυτό έλαμπε από τη χαρά μας.

Ήρθε το λεωφορείο, φορτώσαμε τις βαλίτσες μας και καθίσαμε στις θέσεις μας.  Περιμέναμε τόσο καιρό γι' αυτό το ταξίδι, που δεν μπορούσαμε να κρύψουμε τη χαρά μας.

Η διαδρομή ήταν ευχάριστη με μουσική, ανέκδοτα από τα παιδιά και γέλια από τους μεγάλους. Είδαμε αιολικά πάρκα, σημαντικές περιοχές και διαβάσαμε τις πληροφορίες για τα μέρη που περνούσαμε. Κάποιοι από εμάς πήγαιναν στην Αθήνα για πρώτη φορά και κοιτούσαν έξω με περιέργεια και απορία. Φυσικά δεν έλειψαν και οι απαραίτητες στάσεις. για ξεκούραση και φαγητό, όπως αυτή στον ?Άγιο Κωνσταντίνο? όπου τσακίσαμε τα σουβλάκια λες και είχαμε να φάμε μέρες. Καλά λένε ότι το ταξίδι σου ανοίγει την όρεξη! 

Νωρίς το απόγευμα φτάσαμε στην Αθήνα και όλοι προσπαθούσαμε να δούμε την Ακρόπολη ανάμεσα στα πολλά πολυώροφα κτήρια. Κάναμε μια μεγάλη βόλτα μέχρι στο Λιμάνι του Πειραιά και στις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις. Έτσι φτάσαμε στον πρώτο προορισμό μας που ήταν το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού. Εκεί μετά από λίγη ώρα ξεκίνησε η ξενάγηση μας στην διαδραστική έκθεση με τίτλο «Η κατάκτηση του διαστήματος» από το Αμερικανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Νέας Υόρκης. Η ξεναγός μας, απαντούσε σε όλες τις ερωτήσεις μας, καθώς μας έδειχνε τα εκθέματα με τις ιστορικές αποστολές στο διάστημα, το Sputnik 1 τον πρώτο τεχνητό δορυφόρο, η διαστημική κάψουλα Vostok 1 με την οποία ταξίδεψε πρώτη φορά άνθρωπος, ο Γιούρι Γκαγκάριν, σε τροχιά γύρω από τη Γη, το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble και το Μars Rover που εξερεύνησε τον Άρη. Επόμενη στάση, ήταν τα εκθέματα για  τη Σελήνη. Μάθαμε για τις έρευνες  της NASA και άλλων οργανισμών του  διαστήματος για τις προσπάθειές τους να δημιουργήσουν μια επιτημονική σεληνιακή βάση ερευνών.  Σε αυτό το τμήμα της έκθεσης παρουσιάζονται μια κατοικία στη Σελήνη (μοντέλο σε κλίμακα) για τέσσερις αστροναύτες, ένας ανελκυστήρας διαστήματος, που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει στη μεταφορά υλικών στην επιφάνεια της Σελήνης. Αμέσως μετά ήρθε «περιήγησή» μας στον πλανήτη Άρη που έχει τις μεγαλύτερες πιθανότητες από τους υπόλοιπους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος να φιλοξενήσει ζωή. Εκεί κάποιοι φωτογραφηθήκαμε με στολή αστροναύτη, αφού υποβληθήκαμε στα απαραίτητα ψυχολογικά τεστ, για να δουμε αν είμαστε ικανοί να πραγματοποιήσουμε ένα ταξίδι στον Άρη! 

        Δυστυχώς η ώρα πέρασε γρήγορα και έπρεπε να τρέξουμε στην επόμενη δραστηριότητα που ήταν η θόλος. Η τισδιάστατη ταινία που είδαμε είχε θέμα  «Επιστροφή στη σελήνη... για πάντα!». .. Ήταν καταπληκτική και την απολαύσαμε μικροί και μεγάλοι με την ίδια ένταση και πάθος στα μάτια αλλά και στις φωνές μας. Πέρασαν έτσι περίπου τρεις ώρες χωρίς να το καταλάβουμε και έπρεπε πια να αναχωρήσουμε με προορισμό το ξενοδοχείο που είχαμε κλείσει. Μετά από μισή ώρα επιτέλους φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας, που ήταν όπως το φανταστήκαμε. Οι ετοιμασίες μας και η μικρή ξεκούραση έγιναν γρήγορα, αφού έπρεπε να βγούμε όλοι μαζί έξω, για φαγητό και διασκέδαση. Το λεωφορείο  μας μετέφερε στην ταβέρνα με την μουσική, όπου  περάσαμε ένα φανταστικό βράδυ με καλό φαγητό, πολύ πολύ χορό και μια έκπληξη γενεθλίων για τον Μαυρουδή , που μας κράτησε ζωηρούς, μέχρι αργά το βράδυ.

athina1

Το ξύπνημα μας, την επόμενη μέρα, ήταν λίγο δύσκολο, αλλά μετά το πρωινό ήμασταν έτοιμοι όλοι για τον πρώτο προορισμό της ημέρας την Ακρόπολη, που όλοι περιμέναμε με αγωνία. Στην είσοδο μας περίμενε  η ευγενική ξεναγός μας ανάμεσα σε πολλούς τουρίστες από όλο τον κόσμο, που έρχονται για να θαυμάσουν τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Η περιήγηση στην Ακρόπολη και τον Παρθενώνα μας κέντρισε το ενδιαφέρον και κάναμε ένα σωρό ερωτήσεις, μαθαίνοντας τόσα πράγματα για τον ιερό αυτό βράχο από κοντά, που ότι και να μάθαμε στην τάξη ήταν λίγο μπροστά σε αυτό το θαύμα που είχαμε ολοζώντανο μπροστά μας. 

Μετά την περιήγησή μας στην Ακρόπολη σειρά είχε η ?Βουλή  των Ελλήνων?. Φτάνοντας εκεί ξεναγηθήκαμε στους χώρους του ιστορικού κτηρίου, είδαμε βίντεο και θαυμάσαμε την αίθουσα του κοινοβουλίου αλλά και την έκθεση που ήταν αφιερωμένη στο Χαρίλαο Τρικούπη. Φωτογραφηθήκαμε στην παλιά μαρμάρινη σκάλα της Βασίλισσας Αμαλίας και στους υπόλοιπους χώρους της Βουλής.

athina2

Μετά την επίσκεψή μας στη Βουλή κατευθυνθήκαμε με τα πόδια στο σταθμό του Μετρό της Αθήνας στην πλατεία Συντάγματος. Ξεναγηθήκαμε στους χώρους του και στις αρχαιότητες που εκθέτονται εκεί, ανεβήκαμε στις κυλιόμενες σκάλες, είδαμε το μεγάλο ρολόι του Μετρό και βγάλαμε εισιτήρια με προορισμό το Μοναστηράκι. Όταν μπήκαμε στο Μετρό στην αρχή φοβηθήκαμε γιατί πήγαινε πολύ γρήγορα, αλλά μέχρι να το καταλάβουμε φτάσαμε στον προορισμό μας το Μοναστηράκι. Είναι από τις παλαιότερες συνοικίες της Αθήνας χτισμένη στη σκιά της Ακρόπολης. Περπατήσαμε στα στενά δρομάκια που είναι γεμάτα με μικρά τουριστικά  μαγαζάκια, ξεναγηθήκαμε στη βιβλιοθήκη του Αδριανού, στην αρχαία Ρωμαϊκή Αγορά, στον Πύργο των Ανέμων και επιτέλους κάναμε μια στάση σε ένα παλιό γραφικό καφέ της Πλάκας για ξεκούραση και αργότερα το μεσημέρι για φαγητό, ώστε να έχουμε αντοχές για την υπόλοιπη ημέρα.

athina3

Στην συνέχεια ξεκινήσαμε για το Μουσείο της Ακρόπολης ένα φανταστικό γυάλινο κτήριο στη σκιά του Παρθενώνα. Αυτό που μας εντυπωσίασε κατά την είσοδό μας σε αυτό ήταν το γυάλινο δάπεδο που μπορούσαμε να διακρίνουμε μέσα από αυτό τις αρχαιολογικές ανασκαφές που έγιναν στον τόπο που χτίστηκε.

athina4

Με το που μπήκαμε μέσα, μια πολύ καλή και χαμογελαστή ξεναγός, μας υποδέχτηκε. Στην αρχή είδαμε διάφορα αντικείμενα από την καθημερινή ζωή των Αθηναίων, που βρέθηκαν όλα στον τόπο κατασκευής του μουσείου. Στο δεύτερο όροφο είδαμε διάφορα αγάλματα (Κούρους και Κόρες) και θαυμάσαμε τη λεπτομέρεια των μαλλιών τους, των σωμάτων τους αλλά  και των βαφών με τις οποίες  χρωμάτιζαν αυτά τα έργα τέχνης τους οι αρχαίοι. Στην συνέχεια θαυμάσαμε τις πανέμορφες Καρυάτιδες αλλά και τον εντυπωσιακό τρόπο που τις καθάριζαν από τη φθορά του χρόνου.

Στον τελευταίο όροφο η θέα ήταν εντυπωσιακή αφού βλέπαμε συνεχώς την Ακρόπολη. Ήταν ο όροφος που είχε όλη την αναπαράσταση του αετώματος του Παρθενώνα. Μερικά κομμάτια που κλάπηκαν από τον Έλγιν και βρίσκονται τώρα στο Λονδίνο έχουν τοποθετηθεί τα αντίγραφά τους με διαφορετική όμως απόχρωση, ώστε να ξεχωρίζει ο επισκέπτης την καταστροφή που προκλήθηκε από τους ξένους.

athina5

Γενικά η ξεναγός προσπαθούσε να είναι όσο το δυνατόν πιο περιληπτική γινόταν ώστε να μη μας κουράσει αλλά και να μας πει όσα περισσότερα μπορούσε, μένοντας έτσι στο μυαλό μας αρκετά πράγματα από αυτά.

Έπειτα από το Μουσείο της Ακρόπολης πήγαμε στο Αττικό ζωολογικό πάρκο. Ένα μέρος έξω από την Αθήνα με πολλά ζώα από όλο τον κόσμο, που ή βόλτα μας εκεί μας διασκέδασε αλλά και μας έκανε να μάθουμε πολύ περισσότερα πράγματα για τις συνήθειες των ζώων. Πρώτος σταθμός ήταν οι παπαγάλοι, όπου ήταν και ένας που επαναλάμβανε αυτά που λέγαμε. Τρέχοντας προσπαθούσαμε να δούμε όσα περισσότερα ζώα μπορούσαμε όπως τα δελφίνια της φώκιες, τα λιοντάρια, τις τίγρεις, τις καμηλοπαρδάλεις τις οποίες και τις δώσαμε χορταράκι και πολλά άλλα.. Α! Είδαμε και έναν κροκόδειλο να κοιμάται, αλλά αυτό που μας αηδίασε όλους ήταν τα φίδια που κάποια από αυτά είναι πολύ επικίνδυνα. Έτσι πέρασαν δύο ώρες και έπρεπε να φύγουμε με μεγάλη μας λύπη για το ξενοδοχείο μας γιατί κόντευε να βραδιάσει.

athina7

 Όταν φτάσαμε ήμασταν τόσο κουρασμένοι που αποφασίσαμε να μείνουμε στο ξενοδοχείο. Μερικά παιδιά διοργάνωσαν μικρές συγκεντρώσεις με τους γονείς τους, συζητώντας με ενθουσιασμό αυτά που είδαμε στη διάρκεια της μέρας που πέρασε. 

Την επόμενη ημέρα η τρίτη κατά σειρά της εκδρομής μας, αφού ξυπνήσαμε όλοι πήγαμε στην τραπεζαρία για να πάρουμε πρωινό. Σε λίγο θα ξεκινούσε η πρώτη ξενάγηση της τελευταίας μέρας που ήταν το Παναθηναϊκό Στάδιο ή Καλλιμάρμαρο. Ετοιμαστήκαμε όλοι έγκαιρα και ξεκινήσαμε για το Στάδιο που γινόταν τα Παναθήναια προς τιμήν της θεάς Αθηνάς, αλλά και οι πρώτοι σύγχρονοι Ολυμπιακοί αγώνες το 1896. Μόλις φτάσαμε μας δόθηκε από ένα μαγνητοφωνάκι, το οποίο μας ξεναγούσε και μας οδηγούσε συγχρόνως στους χώρους του εντυπωσιακού Σταδίου. Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης οδηγηθήκαμε στη στοά ένα υπόγειο πέρασμα κάτω από τις κερκίδες, που έμοιαζε με σπηλιά και οδηγούσε στην αίθουσα με τις δάδες από όλους τους Ολυμπιακούς αγώνες που έγιναν από το 1896. οι φωτογραφικές μηχανές μας πήραν και πάλι φωτιά προσπαθώντας να αποτυπώσουν την κάθε δάδα και να ανακαλύψουμε την αγαπημένη για τον καθένα μας. Βγαίνοντας από τη στοά ανεβήκαμε στην τελευταία κερκίδα για να φωτογραφηθούμε όλοι μαζί.

 Η ώρα πέρασε και έπρεπε να φύγουμε με τα πόδια αυτή τη φορά με κατεύθυνση το Προεδρικό Μέγαρο, όπου είδαμε την αλλαγή φρουράς. Διασχίσαμε με τα πόδια το βοτανικό  Εθνικό Κήπο και θαυμάσαμε την πανέμορφη πλούσια βλάστηση, που μοιάζει με παράδεισο στο κέντρο της Αθήνας. Εκεί μας δόθηκε και η ευκαιρία για την πρώτη στάση ξεκούρασης απολαμβάνοντας το αναψυκτικό μας, σε μια καφετέρια δίπλα από το Ζάππειο Μέγαρο και κάτω από την δροσερή σκιά των δέντρων.

athina6

Όμως η ώρα και πάλι πέρασε και έπρεπε να φύγουμε αυτή τη φορά με κατεύθυνση τη διπλανή Πλατεία Συντάγματος, όπου θα βλέπαμε την αλλαγή φρουράς των Ευζώνων. Δυστυχώς λόγω του ημιμαραθωνίου που διοργανώθηκε εκείνο το πρωί στο κέντρο της Αθήνας δεν πραγματοποιήθηκε αλλαγή φρουράς. Παρόλα αυτά το θέαμα ήταν συγκλονιστικό γιατί εκατοντάδες κόσμου διαφορετικών ηλικιών, είχαν συγκεντρωθεί για να πάρουν μέρος στον Μαραθώνιο. Έτσι πήγαμε στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη, και βγάλαμε φωτογραφίες με τους ευζώνους που παράμεναν ακίνητοι παρά τον κόσμο που βρισκόταν εκεί θαυμάζοντάς τους. Θαυμάσαμε τα πολλά περιστέρια της πλατείας, παίξαμε μαζί τους και τα ταΐσαμε βάζοντας σποράκια στα χέρια μας.

Μετά την πλατεία Συντάγματος ανεβήκαμε στο λεωφορείο και κάναμε μια μικρή περιήγηση στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας θαυμάζοντας τα κτήρια και τα μέρη που περνούσαμε ακούγοντας τις πληροφορίες που μας έλεγε για αυτά ο δάσκαλός μας από το μικρόφωνο. Τελικά η Αθήνα έχει τόσα πολλά πράγματα να δεις που δεν φτάνουν οι τρεις μέρες που την επισκεφτήκαμε.

Ο επόμενος και τελευταίος σταθμός μας ήταν η Επίσκεψη και η ξενάγηση μας στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο ένα επιβλητικό κτήριο. Φτάνοντας εκεί μπήκαμε μέσα και αντικρίσαμε πλήθος κόσμου στις μεγάλες αίθουσες του. Ξεναγηθήκαμε σε αυτές και δεν σταματήσαμε να θαυμάζουμε τα εκθέματα τους, που κάποια από αυτά μας ήταν τόσο γνωστά από τα βιβλία της Ιστορίας  του σχολείου. Θαυμάσαμε το χάλκινο άγαλμα του Ποσειδώνα, το μαρμάρινο της Αφροδίτης, τοα αντίγραφο της θεάς Αθηνάς και πολλούς κούρους και κόρες. Επίσης είδαμε πολλά είδη κεραμικής τέχνης και αγγεία της αρχαϊκής και της κλασικής περιόδου. Σε όλα τα παιδιά τη μεγαλύτερη εντύπωση μας έκανε το χρυσό προσωπείο του Αγαμέμνονα, που βρέθηκε στις Μυκήνες. Η αλήθεια είναι πως είναι ίσως το πιο ωραίο και το πιο ενημερωμένο μουσείο της Ελλάδας που σε ταξιδεύει σε όλη την αρχαία ιστορία της. 

athina8

 Κάποια στιγμή όλοι είχαμε κουραστεί και ακούσαμε με λύπη τον κύριο να μας λέει ότι έπρεπε να φύγουμε γιατί είχαμε αργήσει και οι γονείς μας περίμεναν οι περισσότεροι  στο καφέ του μουσείου. Σε αυτό το σημείο πρέπει να ευχαριστήσουμε τον Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων για την πληρωμή της ξεναγού και την ευγενική προσφορά του, προς τους μαθητές/τριες της ΣΤ΄τάξης.

Έφτασε λοιπόν η στιγμή που έπρεπε να πάρουμε το δρόμο του γυρισμού. Αφήσαμε το μουσείο πίσω  μας με λύπη και ανεβήκαμε μετά από λίγο στο λεωφορείο που μας περίμενε από έξω. Αφήσαμε την Αθήνα πίσω μας λυπημένοι, γιατί σκεφτόμασταν ότι η εκδρομή που περιμέναμε τόσα χρόνια τελείωσε τόσο γρήγορα. Μετά από λίγο, η λύπη μας άφησε στο λεπτό, γιατί  θα κάναμε στάση για φαγητό. Φαγητό ναι! Αλλά που; Στο αγαπημένο κατάστημα των παιδιών για φαγητό και σε ένα πολυκατάστημα παιχνιδιών για ψώνια.  Εκεί κάναμε τα ψώνια μας, πήραμε τα δώρα μας, φάγαμε και ξεκινήσαμε ξανά για το Αιγίνιο. Στην διαδρομή  σταματήσαμε και στο μνημείο του Λεωνίδα στις Θερμοπύλες για φωτογραφίες και χαρούμενοι πια συνεχίσαμε το ταξίδι μας μιλώντας για το τι αγοράσαμε, τι είδαμε, ακούγοντας μουσική και λέγοντας ανέκδοτα. Έτσι ευχάριστα αργά το βράδυ φτάσαμε στο Αιγίνιο, τελειώνοντας και το ταξίδι μας, που δεν θα το ξεχάσουμε ποτέ!!! 

 

 Τα παιδιά της ΣΤ' τάξης

 

Πρόσθετες πληροφορίες